Pillanatképek

Közgyűlés - Veszprém, 2012. - kirándulás

Szomszédolás az Evangélikus Országos Gyűjteményben

Esztergom_19_6

Szomszédolás az Evangélikus Hittudományi Egyetem Könyvtárában

Örök otthon a Földön - Vác 2019. 11. 05.

Szomszédolás az Evangélikus Országos Gyűjteményben

Közgyűlés - 2006 - Szeged, szegedi képek

Közgyűlés - Szarvas, 2016. - 3. nap - Fakultatív programok - 2016. június 29.

Szomszédolás 2019. november 26. KSH Könyvtár

2015: Szomszédolás ELTE Könyvtárban

Jelenlegi hely

Megjelent Pálvölgyi Ferenc: Az erkölcsi nevelés új perspektívái című kötete

Az erkölcsi nevelés új perspektívái : az értékközpontú pedagógia szerepe és feladatai korunk plurális társadalmában / Pálvölgyi Ferenc

 

Kiadási adatok:

  • Kiadó: L'Harmattan Kiadó
  • Társkiadó: Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola
  • Kiadási helyszín: Budapest
  • Kiadási évszám: 2014.
  • Terjedelem: 262 p.
  • Sorozat: (Didascalia ; 1. kötet)
  • ISSN 2064-9827
  • ISBN 978 963 236 935 8

 

 

 

A kötet előszava:

Az erkölcsi nevelés új perspektívái – Az értékközpontú pedagógia szerepe és feladatai korunk plurális társadalmában című monográfia alapvető szakmai igényt elégít ki a pedagógiai diszciplína területén. Évtizedek óta nem jelent meg olyan kiadvány, amely az erkölcsi nevelés elméleti és gyakorlati problémáit ilyen kimerítően és ugyanakkor a korszerű etikai, pedagógiai és pszichológiai szemléleteknek megfelelően tárgyalta volna. A szerző nemcsak a morálpedagógia aktuális kérdéseit járta körül, hanem olyan működő neveléselméleti koncepciót is épített, amely sok tekintetben segítséget nyújthat korunk plurális világában az értékről való gondolkodásban. A könyv több mint egy évtized pedagógiai kutatásaira épült, s lényegi összefoglalója a szerző azon tanulmányainak, amelyek ma az etikatanár szakos hallgatók felkészítésének fontos részét képezik. E munkát pedagógusok, szülők és a nevelés kérdései iránt komolyan érdeklődők egyaránt haszonnal forgathatják.

 

A kötet tartalomjegyzéke:

  • Bevezető gondolatok
  • A szerző perspektívája és kompetenciái
  • A morálpedagógia mai társadalmi környezete és kutatása Az erkölcsi nevelés aktuális kérdései
  • A társadalom értékproblémái
  • Az erkölcsi értékek szerepe a társadalomban
  • Centrális és perifériális értékek
  • A filozófiai gondolkodás erkölcsszemlélete
  • A valláserkölcsi tanítások specifikumai
  • Az erkölcsi nevelés lehetőségei és feladatai
  • A modern Európa és a vallás
  • A szekularizáció gyökerei és folyamata
  • Hit és hitetlenség a pedagógiában
  • A szekularizált ember vágya a misztikum után
  • A nevelői hivatás mint keresztény küldetés
  • Hitoktatás és erkölcsi nevelés
  • A korszerű nevelés értékei és céljai
  • Az alapvető érték természete
  • Erkölcsi törvény és szabadság
  • Jövőbe mutató értékrendszerek
  • Az emberhez méltó élet természetes erkölcsi törvényei
  • A pedagógiai erkölcsi alapérték mint nevelési cél és eszmény
  • Pedagógiai emberkép és személyiségmodell
  • A tradicionális filozófiai és teológiai emberkép
  • A felvilágosodásban gyökerező emberképek
  • A pedagógiai emberkép és jelentősége
  • Az organikus pedagógiai személyiségmodell
  • A személyiségmodell morális értékmintázata
  • Az erkölcsi nevelés értékközpontú modellje
  • A konstruktivizmus mint ismeret- és tanuláselmélet
  • A konstruktivista pedagógia tételei
  • A konceptuális váltás pszichológiai háttere
  • Konstruktivista pedagógiai alapfolyamatok
  • Az erkölcsi nevelés értékközpontú modellje
  • Metodikai és gyakorlati kérdések
  • Az erkölcsi értékorientáció metodikai igényei
  • Deklaratív és kommunikatív pedagógiai módszerek
  • Nevelési célok, feladatok és tartalmak
  • Iskolai környezet, adaptivitás és értékelés
  • Az értékközpontú modell a vallásoktatásban
  • Értékelés és konklúzió
  • A szakmai munka összegzése
  • A pedagógiai koncepció értékelése
  • Záró gondolatok
  • Jegyzékek
  • Szakkifejezések jegyzéke
  • Ábrák jegyzéke 
  • Irodalomjegyzék

Kapcsolódó oldalak:

Könyvbemutató Pálvölgyi Ferenc: Az erkölcsi nevelés új perspektívái című kötetről a Sapientia Főiskolán